Superonline'dan süper olmayan Fiber İnternet. Yepyeni bir hizmet: SIĞIRONLİNE


Biraz can sıkıcı bir konu. İlgililere tepki, isteklilere bilgi mahiyetinde yazılmıştır.

Çalıştığım iş yerinde Superonline Fiber kullanıyoruz. İki nokta arasında VPN bağlantı kurmak istedik. Superonline tarafından verilen Huawei 255s modem ihtiyacı karşılamıyordu.

Gittim Zyxel 3312 B10A modem aldım. Hatta taktım. Akabinde Superonline'ı arayarak WAN erişim şifrelerimizi talep ettim.

AAAA o da ne superonline wan erişim şifrelerini kullanıcılar ile paylaşmıyormuş. Modemleri superonline kendi yönetiyor. DHCP vs. saymazsak Huawei 255s modemlerin neredeyse bütün özelliklerini kısıtlamışlar.

Yani diyorlar ki ancak ve ancak benim verdiğim modemi kullanabilirsin. İyi de karşiiim senin modemin benim ihtiyacımı karşılamıyor ki... Geri zekalı değiliz elimizdeki vermiş olduğunuz modem ihtiyacımızı karşılasa gidip 250-300 TL verip yeni bir modem almazdık.

Hatta çok bilgili bir SüperOnline Müşteri Hizmetleri temsilcisi bana WIFI şifremi WAN şifresi olarak kakalamaya bile kalktı. O derece yani...

Çözüm Çözüm Çözüm diye düşünürken ZyXel müşteri hizmetlerini aradım ve durumu anlattım. Önerdikleri model mantıklıydı aslında da biz Süperonline gibi akla ziyan bir ISS'ye bulaşmamış olsaydık.

ZyXel şöyle bir çözüm önerisi sundu. Superonline Modemin bütün portlarını Zyxel modeme yönlendirin DHCP ve Firewall gibi işlemleri Zyxel modem yapsın. Tamam dedim oldu bu iş.

Portlar yönlendirildi. Gerekli ayarlamalar yapıldı ama gel gör ki bizim SIĞIRONLİNE'cı arkadaşlar bizim portları kafalarına göre bloklamışlar.

Sarıldım telefona... Karşiiim dedim. Benim bütün portlarımı açın. Portlarımı ben yönetmek istiyorum. İlgili ve Bilgili SIĞIRONLİNE yetkilisi aynen şu ifadeyi kullandı. "Efendim böyle bir uygulamamız yok. Siz açmak istediğiniz portları söyleyin biz onları açalım"

HAYDAAAAAA....

Dedim ki şimdi ben size 500 adet port söylesem hepsini tek tek mi açacaksınız? Neyse söyledik portlarımızı. Bekliyoruz ki portlarımız açılacak. Tabi ki açılmadı.

Yeniden sarıldım telefona sayın SIĞIRONLİNE müşteri temsilcisi dedim. Benim şu şu portlarımın açılması için size telefon açmıştım. Ama hali hazırda portlara erişemiyorum. İlgili ve Bilgili Müşteri temsilcisi önce beklemeye aldı. Efenim dedi. İşlem tamamlandı. Kapadık mı telefonu? Ama portlar halen açılmadı.

Aynı konuşmayı 1 kez daha yaptık. Ama bizim portlar halen kapalı.

Ümidimi kestim artık. Güle güle SÜPERONLİNE. Pardon SIĞIRONLİNE.

Yorumlar

Popüler Yayınlar