Doyumsuz çocuklar

Merhabalar. Eşim bloğa ekleme yaptığını söylemese ben unutmuştum buraları. Sonra baktım eski yazılara of ne anılar... Bundan sonra da yazmaya çalışacağım daha fazla anı, düşünce biriktirebilmek için.

Şöyle bir doğum günü postu veya gezi hatıraları ile başlayacaktım ama ellerim bu başlığı attı... Onlara da sıra gelir diyip devam edelim öyleyse.

Doyumsuzluğun karakter ile bir ilişkisi var mı acaba? Hep daha iyisini, daha fazlasını isteme elindeki ile yetinmeme.. 

Bu aralar bu tür sorunlar yaşıyoruz Baharla. Bir yerlerde hata yapıyoruz belli. Kendi çocukluğuma bakıyorum var benim de bazen bu tarz olaylarım durum genetik olabilir yani :) ama genellikle küçük şeylerden mutlu olan bir çocuk olarak büyüdüm hala daha da öyleyim. 

Bahardaki durumu özetleyecek olursam: "Kızım sana ne vericem biliyor musuunnn çantamda bir tane çikolata varrr." sözünden sonra çocuktan beklenen sevinç çığlıkları falandır tamam abartmayalım da sevinir yani yavrucaklar. Bizimkinden gelen cevap genellikle şu şekilde; " Sadece bir tane mi?" 

İşte durum bu şekilde.

Okuyorum internette yazıları neden olur nasıl geçer diye. Arkadaş hep suçlu anne baba diyor. 
Şimdi bir yerden kopyalayacağım ve hangilerini yapıp hangilerini yapmadığımı burda test edeceğim


 •Çocuğu olduğu gibi kabul edin.
Sadece çocuğumu değil tüm insanlara karşı tutumum bu şekilde bunda problem yok
•Sınır ve kurallarınız olsun. Ancak bunlar keyfi olmasın ve anne-baba olarak siz de uyun.
Heh burda küçük bir sıkıntı olabilir. Baharı odasında yatmaya teşvik ediyoruz. E yani 5 yaşında oldu bi zahmet... Ama bazı geceler babası gel bu gece beraber uyuyalım diyor. uyuyunca yatağına götürüyor ama bu kural ihlali değil mi?
•Eşinizle birlikte, tutarlı hareket edin. Birinizin izin vermediği bir şeye siz de vermeyin.
Buna dikkat ediyoruz. Bazen istisnalar olabiliyor 
•Yaptıklarınızla örnek olun.
Hmm onu bilemeyeceğim. Oluyoruzdur inşallah. Of annelik babalık zor! Bazen içimden gelmese de Bahara kötü örnek olmasın diye yaptığım şeyler oluyor evet. Yani bu madde için de elimizden geleni yapıyoruz.
•Çocuğun her istediğini, istediği anda yerine getirmek yerine ihtiyaçlarını göz önünde bulundurun.
Bak burada diyeceğim birkaç şey var.
Baharın her istediğini yapmıyoruz farklı alternatifler sunuyoruz ya da hedef koyuyoruz. Mesela aylar aylar öncesinden istediği bir oyuncak vardı Misket Kaydırağı. Fiyatı bayaca bi yüksekti sanırım 250 tl civarı. bir oyuncak için bize göre baya fazla. Bahara hiç şu 150 tl olan bebeklerden almadık bana çok gereksiz geliyor. neyse.
 Bahara dedik ki tamam bunu alacağız ama şimdi değil. Para biriktirelim doğum günü hediyesi olarak alalım bi taşla iki kuş :) Tamam dedi Bahar da. Yaklaşık 3 ay boyunca milyon tane oyuncak istedi ama koz bizim elimizde, dedik ki bak bunu alırsak misket kaydırağı parası azalır o zaman doğum gününe yetişmez. acayip işe yaradı bahar üç ay boyunca doğum günüme ne kadar kaldı diye sordu. Önüne gelen herkese ( taksici, kasiyer garson, doktor, akrabalar... ) bana misket kaydırağı alacaklar diye açıklamada bulundu :)

Sonuç biz doğum gününde o misket kaydırağını aldık. Kargo teslim etti bahar çok mutlu hatta bana dedi ki anne sen neden mutlu değilsin?  Aa nerden çıkardın tabiki mutluyum. Ama anne zıplaman lazım dedi :D Neyse kurması baya zor olan oyuncağı biz yapamadık gündüz gündüz işinden babayı çağırdık bir saatlik uğraş sonucu tamamladık. O gün gece yatana kadar oynadı bahar. Aslında acayip keyifli bir oyuncak ama neticede yaptığı şey aynı misketi atıyorsun döne döne aşağı iniyor işte. Bir fotoğrafını ekleyeyim.


video


Video ekledim olmuştur umarım :) Normalde tane tane atılan misketler avuç avuç atılınca oyuncak bir gürültü bombasına dönüşüyor.  Olayın doyumsuzluk kısmına gelirsek. Oyuncak geleli 6 gün oldu kendileri 4 gündür şu halde.

Diyeceğim o ki, maddede yazıyor ya çocuğun her istediğini anında yapmayın. Yapmadık da o da işe yaramadı. 
•Çocuklar arasında cinsiyet, yaş ve karakter ayrımı yapmayın ve ayrıcalıklı davranmayın.
Bahar zaten tek çocuk. Belki de problem orada bilemiyorum..
•"Hayır" demesini bilin.
Her halta hayır diyen anne baba değiliz olabilecek bir şey ise oyumuz evet. Ama milletçe hayır demeyi beceremediğimiz de bir gerçek :) 
•Çocuğa sorumluluk bilincini geliştirmek için kaldırabileceği küçük sorumluluklar verin ve sonucundan duyduğunuz memnuniyeti ifade edin.
Eve gelince ayakkabıları dolaba koymak onun göreviydi bir aralar şimdilerde sabah perdeleri açmak.. Söylene söylene yapıyor ama yapıyor. 
......
Maddeler benzer şekilde devam ediyor.  kime danışsak her istediğini yapmayın şımartmayın gibi şeyler söylüyorlar. 
Şimdi biri sabredip de bu yazıyı okuduysa ve bunlar dışında bir önerisi varsa bekleriz seviniriz. 
Son olarak, Mükemmel bir anne baba değiliz. Öyle olmak zorunda da değiliz ve bunun için kendimizi sıkmıyoruz. Bahar da mükemmel olmak zorunda değil. Kimsenin olmadığı gibi... Bu doyumsuzluk halinin çözümünü mükemmel olması için değil hayatın her anında kendisini daha iyi hissetmesi için istiyorum. Çünkü bakıyorum şimdiki genç nesil hiçbir şeyden mutlu değil. Elinde bir telefonu var ama daha iyi modelini istiyor.  vs..  Baharın bu ayran gönüllülüğünün de zamanla geçeceğini ümid ediyor yazımı burada sonlandırıyorum :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar