soru: haftasonu kaç yer gezebiliriz ki? cevap: aşağıda :)





o çook gitmek istediğimiz firig vadisine gittik bu haftasonu. sevgili aklımın iplerini saldım ve eşi ile.
Çok bereketli bir haftasonu oldu bizim için. Bir gün de öyle çok yer gördük ki..
Cuma gecesi hazırlık yaptık kekler poğacalar falan :) Cumartesi sabah 06.00da çıktık evden.
ilk durağımız Oylat Mağarasıydı.
o güzel yeşilliklerin arasında ve koca koca kayaların arasında 2004 senesinde keşfedilmiş ve 2006 yılında ziyaretçilere açılmış upuzun ama dar bir mağara. hem ürkütücü hem heycanlandırıcı.
sarkıtlar dikitler yarasalar...


oylat mağarasının olduğu yer. kocaman kayalıklar ve ağaçlarla kaplanmış huzurlu bir mekan



mağarada flaşlı çekim yapmak yasaktı.

bir sarkıt 16 yılda bir cm uzuyormuş. 3000000 yıllık bir mağaraydı gezdiğimiz yer.



yarasa seslerinden biraz ürktük ama :)



bilin bakalm kim bu inatçı :)
-kardeşim dokunma yazıyor işte ne diye dokunuyorsun?
- aslında aklımda yoktu dokunmak da orda öyle yazınca işte ne bileyim dokunmak istedim :) milli servete dokundum hiiii :)


Neyse mağaradan sağ salim çıkabildik


koca yine bol bol fotoğraf çekti. hatta makineye sulanmiyim diye bana da arkadaşından makine almış getirmiş :)) çakalll :P


Oylattan çıkıp yolumuza devam ettik saat henüz 10.30 :)
eskişehire kadar yollar çok güzel ağaçlıktı. eskişehirden sonra çoraklaşmaya başladı.

ikinci durağımız firig vadisi



saat 13.00gibi firig vadisine ulaştık. kimsecikler yoktu bizden başka o kaya senin bu mağara benim atladık durduk :))





deveboynu kale idi yanlış hatrlamıyorsam buranın adı. hepsinin bir ismi var aslında da karıştırdım ben.
aynı ev gibi yapmışlar teee bilmem kaç yüz yıl öncesindeki vatandaşlar. ev değil hatta şato şato :))
içine girsek mi diye kısa bir tereddükten sonra ben kendimi merdivenin son basamağında buldum bile


işte burası bizim şatonun salon kısmı. yerler 1. sınıf laminant taş :P yere kadar camlar ve firig balkon :P fransız balkonun bir üst kademesi bu. nasıl mı? bi farkı yok canım korkuluksuz olanı sadece :))
şu karşıdaki merdiven de yatak odasına çıkıyor.




çok oyalandık bu şatoda :) iyice benimsemiştim ben kalacaktım  orda da etraf antik yapı dolu daha gezecek çok yer var diyip çıktık.



3. durak mezar anıtı
içinde mezarlar olan bu yapıyı nasıl yapmışlar böyle hiç aklım ermedi. yani o zamanlarda böyle düzgün biryer... dedim teknoloji biraz daha ilerlese de nasıl olmuş bunlar bir gidip biz görebilsek...


Bu yazı pek uzun olacak sanırım. ben şimdi bu kadarda bırakayım birazını da sonra yazayım. zira resim seçmekten gözlerim. yazı yazmaktan ellerim yoruldu.

Not: frig vadisindeki her kaya ve kale için araştırıp buraya yazacaktım ama link vereyim merak eden araştrsın benim ilk karşıma çıkan link :) şudur daha kapsamlısını bulursanız yazıverin.

Yorumlar

Popüler Yayınlar